13762
481
2022/04/07

TRUMPA VIEŠNAGĖ KIPRE BE LAGAMINO

Skrendam į Kiprą?! Prieš porą mėnesių gautas draugės kvietimas atšvęsti jos gimtadienį kitaip nesukėlė nė trupučio abejonės: TIKRAI TAIP, SKRENDAM! Taigi, kai Lietuvoje vos sugrįžęs pavasaris subjuro ir neliko nei malonios šilumos, nei saulės – tik iki 0 nukritęs oro temperatūros stulpelis, žvarbus vėjas, dargana ir su sniegu besimaišantis lietus, paskutinę kovo dieną baltai rožinis lėktuvas pakilo ten, kur jau startuoja visų taip išsiilgtas atostogų sezonas... Saulėtą vasarą suradome poilsiautojų antplūdžiui besiruošiančiame Kipre. Tiesa, viešnagė buvo išties trumpa, tačiau 9 asmenų kompanija ten spėjo šį bei tą nuveikti: kartu pažinome vieną gražiausių salos kurortų, aplankėme vietos įžymybes, radome laiko tingiam poilsiui prie baseino ir spalvingiems bei svaigiems vakaro kokteiliams.

TRUMPAM Į KIPRĄ – PABĖGIMO PLANAS 3 IN 1

Nors atidėtas skrydžio laikas pavogė vieną poilsio svetur dieną, vis dėlto, kelių dienų Kirpe užteko – gavosi puikus extra restart‘as, suteikęs galimybę atitrūkti nuo įprastos kasdienybės ir pabodusios rutinos, kai gyvenimas minučių tikslumu teka vis tuo pačiu maršrutu NAMAI–DARBAS–NAMAI–VAIKAI. Kipre viskas kitaip... Lėktuvui nusileidus nakties tamsoje paskendusios Larnakos oro uoste, galvoje kažkas paspaudė magišką mygtuką STOP ir įsijungė neįpareigojančių mini atostogų režimas.

Kelių dienų išvyką į Kiprą pavadinčiau atokvėpiu svetur 3 in 1, nes tokio trumpo laiko užteko ir ramiam poilsiui, ir akiratį praplėtusiam dar neatrasto krašto pažinimui, ir smagioms vakaronėms su ilgais pokalbiais, pokštais ir nemokamo vitamino C – juoko – dozėmis. Tiesa, turiu pripažinti – miego sąskaita. Tačiau toks kelioninis nuovargis trumpalaikis – ilgai nekamuoja. :) Iki šiol, po kelionės praėjus mažiau nei savaitei, galvoje tik ir sukasi mintis, kad komandinis pasimatymas be vaikų Kipre ar bet kurioje kitoje šalyje – išties puiki idėja norint smagiai ir įsimintinai atšvęsti gimtadienį, trumpam nuo visko pabėgti, atsikvėpti ir grįžti namo su naujų įspūdžių, smagių patirčių bei gerų emocijų pilnu bagažu.

9 LIETUVIAI KIPRE – SU KUPRINĖMIS, BE LAGAMINŲ

Tik nuvykę į Kiprą supratome, kad ne veltui jis – viena populiariausių poilsio krypčių: ten ramu, jauku ir šilta, be to, užburia žavaus urbanistinio kraštovaizdžio, unikalios senosios architektūros, kvapą gniaužiančių gamtos peizažų ir neįtikėtino skaidrumo turkio spalvos jūros vandens harmonija. Kur tik pasisuksi, visur gražu – kaip kokiam atviruke, kaip Nidoje!

Iškelti koją už viešbučio ribų ir nueiti tūkstančius žingsnių vilioja nuostabi Kipro gamta: žmogaus nepaliesti nacionaliniai parkai, jūros suformuotos įspūdingos uolos, olos ir iškyšuliai, tai švelniai smėlėtos, tai grubiai uolėtos pakrantės, net judriose gatvėse stūksantys citrinmedžiai su prinokusiomis citrinomis... Trumputės atostogos Kipre 9 žmonėms padovanojo išties daug gražių vaizdų, nepamirštamų akimirkų ir daug teigiamų emocijų. Visa tai nuguls kažkur viduj ir tikrai nepasimirš...

Taigi, norint pailsėti, pasirodo, nebūtina savaitę gulėti prie baseino. Poilsiui pakako kelių turiningų dienų ir tikrai nereikėjo daug daiktų, tad kelioms dienoms keliauti į Kiprą tik su kuprine ant pečių – pats tas. Sunkus lagaminas – tik papildomas kliuvinys, o jei kartais ko pritrūktų, visko galima nusipirkti šiuolaikiškose parduotuvėse, kurių Kipro gatvėse apstu. Be to, palyginus kainas, visai nebrangu.

Balandį Kipro kurortai dar tik bunda ir neskubomis ruošiasi poilsiautojų iš viso pasaulio antplūdžiui. Todėl nieko keisto, kad nuvykę į Kiprą ir apsistoję Ayia Napa miestelyje, lietuvių nesutikome, tačiau neretai prasilenkdavome su keletu anglų, lenkų, čekų. Vietiniai gyventojai neįkyrūs, aptarnaujantis personalas mandagus ir paslaugus – arbatpinigių įžūliai neprašo. Tiesa, oras sezono pradžioje kiek kontrastingas – dienos primena karštą vasarą, šviečia saulė, nuo jūros pučia lengvas brizas, o vakarai kiek vėsesni, tad dienai einant į pabaigą reikia ir šiltesnio rūbo.

AYIA NAPA – TARSI NIDA KIPRE

Bene populiariausias Ayia Napa kurortas, įsikūręs Kipro salos pietryčiuose, garsėja kone ištisus metus šviečiančia saule, žydresniu už dangų jūros vandeniu, nuostabiais paplūdimiais, aktyviu naktiniu gyvenimu, šurmuliu moderniuose restoranuose bei žuvies ir jūros gėrybių tavernų gausa. Ne veltui kurortas Ayia Napa kartais vadinamas kiprietiška Ibiza ar net lietuviškąja Nida... Šį kurortą poilsiui renkasi tiek ieškantys ramybės senjorai, tiek romantikos išsiilgę poros, tiek linksmybes, pažinimą ir trumpą, bet kokybišką atokvėpį suderinti norintys poilsiautojai iš Europos ir ne tik – žodžiu, tokie kaip mes.

Kipre prasidėjus atostogų sezonui, galima sakyti, buvome vieni pirmųjų ant jūros kranto įsikūrusio 4 žv. viešbučio „Tasia Maris Beach Hotel & Spa“ svečių. Apsistojus šiame nedideliame, tačiau labai jaukiame ir moderniame tik suaugusiųjų poilsiui skirtame (angl. Adults Only) viešbutyje, beveik nebuvo prie ko prikibti: balandžio pradžioje žmonių dar visai nedaug, personalas malonus, atidus ir paslaugus, nors dar tik mokosi aptarnauti svečius, niekur nėra eilių, prie baseino visada yra laisvų gultų, sėdmaičių ir krėslų, kambariai sutvarkomi nepastebimai – taip, tarsi juos tvarkytų nematomos kambarinės, prie pat viešbučio plyti laukinius primenantys pustušti paplūdimiai, džiugina „viskas įskaičiuota“ privalumai, maistas gardus ir gražiai patiektas – kaip gerame restorane.

Ayia Napoje gausu ne tik ramaus poilsio bei triukšmingų linksmybių vietų, bet ir turistams įdomių lankytinų vietų. Mūsų kompanija pamatė ryškiausias vietos įžymybes: garsųjį Nissi paplūdimį prie pat viešbučio, įspūdingą kyšulį ir akmens arką Cape Greco, miestelio link ant kalno įsikūrusį baltų skulptūrų parką su puikiu vaizdu į jūrą, Ayia Napos įsimylėjėlių/meilės tiltą, ant kurio poros apsilanko savo vestuvių dieną, žavingą Nidą primenančią uosto pakrantę, taip pat išvydome pagrindinę miestelio aikštę nuo 15 amžiaus iki šių dienų puošiantį Ayia Napos vienuolyną su šalia esančiu marmuriniu fontanu ir puošnia koplyčia. Turintys daugiau laiko gali aplankyti Thalassa jūros muziejų, Ayia Napa akveduką, stebuklingą Afroditės paplūdimį, Olimpo kalną – 2 km aukštį siekiančią aukščiausią salos vietą, vandens atrakcionų ir pramogų parką „Water World“ ir kt.

Dieną praleidę ant kojų, nesiryžome į viešbutį grįžti pėsčiomis, todėl teko laukti taksi – ir ne bet kokio. Ayia Napa kurorto gatvėmis ir gatvelėmis visą dieną iš lėto ratus suka ir turistus „medžioja“ į limuzinus panašūs šešiaduriai (!) „Mercedes-Benz“ taksi. Taigi, su vienu tokiu teko pasivažinėti ir mūsų gausiai kompanijai – taip, į vieną automobilį tilpome visi 9! Crazy driver (liet. išprotėjęs vairuotojas) save pavadinęs taksi vairuotojas tame nematė jokios problemos ir noriai pavėžėjo mus visus vos už 2 € asmeniui.

LARNAKOS SENAMIESTIS IR JŪROS GĖRYBIŲ MEZĖ

Paskutinę viešnagės Kipre dieną palikome trečiam pagal dydį Kipro miestui – legendomis apipintai Larnakai. Šis jaukus, kompaktiškas, autentikos kupinas, lengvai ir greitai pasiekiamas miestas įsikūręs visai netoli Ayia Napos, prie Viduržemio jūros, tad vienos trumpos kelionės metu buvo nušauti du zuikiai, t. y. aplankyti du miestai. Daugiau nei 3000 metų istoriją skaičiuojančiame mieste turistų dėmesio laukia žavingas senamiestis, Finikoudes paplūdimys su palmių promenadomis, judri pajūrio alėja, vietinės kultūros ir archeologijos muziejai, išlikusios bažnyčios, pilis, mečetė ir kiti pastatai ar jų griuvėsiai. Beje, pakeliui į Larnakos oro uostą plyti druskos ežeras, kuriame turškiasi rožiniai flamingai. Pasisekė pamatyti ir juos!

Atsižvelgę į Kipre gyvenančios lietuvės rekomendacijas, neatsispyrėme pagundai sugužėti į jūros gėrybių restoraną „Ocean Basket“, įsikūrusį Larnakos centre, prie pat jūros. Ten alkį numalšinome ragaudami tradicinį valgį – žuvies bei jūros gėrybių mezė, taip pat šviežutėles austres su šlakeliu sūraus jūros vandens ir citrinos sulčių bei lašeliu aitriojo „Tabasco“. Apskritai, viešint Kipre galime leistis į atskirą kulinarinę kelionę, įvairiose vietose ragaujant skirtingus patiekalus, tokius kaip: šviežių kalmarų patiekalai, ožkos ir avies sūris – halumis, citrinų sultimis bei česnaku marinuota ir tradicinėje kiprietiškoje krosnyje kepta ėriena – keftikas, raudonajame vyne troškinta kiauliena – afelia, į balandėlius panašūs suktinukai su vynuogių lapais – koupepia, graikiška musaka mėgstantiems baklažanus, daug sūrio ir faršo, kiaulienos ar kitos mėsos kebabas souvlaki – Kipre populiarus „greitas maistas“, meduje išmirkyti ir burnoje tirpstantys skanėstai – lukumas ir baklava. O kur dar sultingi vaisiai, alyvuogės, saldūs vynai, tyriausi aliejai!..

Taigi, jei kyla dvejonių, ar verta kelti sparnus kelioms dienoms ? Atsakymas – vienareikšmiškai, taip!

P. S. Straipsnį skiriu pramoginės kelionės kaltininkei – geriausiai draugei Simonai. Dar kartą ačiū už kvietimą ir smagią kompaniją – būtinai pakartosime! 3xVALIO tau dar kartą!

Straipsnio autorius(-ė) Sigita, Beta.lt bloger'ė
481 9

Beatriče...
Puikus ir informatyvus straipsnis
Simona...
koks fainas straipsnis, labai geros emocijos perteiktos. Daugiau tokių! ir žinoma daugiau tokių staigmenų ir draugių :))
Greta...
čia su prantu visos darytos nuotraukos jūsų? įspūdinga! rašausi į norimų aplankyti šalių sąrašą.
Sigita...
@Greta Taip, nuotraukos mano :) Tikrai rekomenduoju - Kipre lankiausi pirmą kartą, bet labai patiko.
Paula...
Galite paskolinti savo drauges?))) mažiau susikaustymo, daugiau keliauti, tų pinigų nepritaupysi.. tikiu kad žymiai geriau laikas praejo nei kad butumete vakarieniavę kurnors Vilniaus centre..
Agnė...
labai gera šalis, ypač su draugėmis. Buvome tai vakareli užkūrėm gerą :)) o ir smagu kai saulė ir šilta leisti laiką.
Ieva K....
Pamačiau tokias nuotraukas....mmmmm..atrodo nuostabiai, iškart valgyti užsimaniau. Kaip supratau ten labai šviežios jūros gėrybės? O aš jas taip mėgstu, tiesiog dievinu. Teko būti Portugalijoje kur vietoje iš vandens traukia krevetes, omarus, kalmarus ir kitas jūrų gėrybes iškart neša į virtuvę, gamina galima sakyti 'akyse' ir patiekia - šviežiau negali būti. Bet ir skonis visai kitoks nei čia Lietuvoje vežtinės gėrybės, po velniai žino kiek kartų šaldyta atšaldyta...Mes juk nepažįstame tikrojo skonio gyvendami Lt...tai iš straipsnio supratau, kad čia kažkas panašaus į Portugaliją?
karolina...
Nuostabus Kipras. Buvau su vaikais, bet matau pagal autorę, kad su draugėmis galimai linksmiau :)) o ir pabėgti nuo rūpesčių norisi tikrai. Superinis straipsnis, užmotyvavo keliauti, ypač su draugėmis. Megaitiškai:))
Linda...
KAIP SUGRĄŽINAU BUVO VYRĄ, PADĖDAMAS TIKRŲ IR VEIKSMINGŲ DR. Zakos burtų, mano vardas Linda More, niekada nemaniau, kad vėl nusišypsosiu, Mano vyras paliko mane su dviem vaikais vieneriems metams, Visos pastangos jį sugrąžinti nepavyko, maniau, kad daugiau jo nebematysiu, kol nesutikau panele Rita, kuri papasakojo apie burtininkus, vardu Dr.Zaka. Ji davė man jo el. pašto adresą ir mobiliojo telefono numerį, aš susisiekiau su juo ir jis patikino, kad per 48 valandas mano vyras grįš pas mane, Mažiau nei po 48 valandų grįžo mano vyras pradėjo maldauti atleidimo sakydamas, kad tai velniai dirba, todėl iki šiol stebiuosi dėl šio stebuklo, negalėjau pastoti, bet kai tik burtai buvo mesti, pastojau ir pagimdžiau antrą vaiką, jei jums reikia jo pagalbos, galite susisiekti su juo el. paštu: drzakaprisedsolution@gmail.com arba WhatsApp arba paskambinkite jam dabar: +2348082943805. Dr.Sunny taip pat gydo: 1. ŽIV / AIDS 2. HERPES 1/2 3. VĖŽYS 4. ALS (Lou Gehrig liga) 5. Hepatitas B? 6. Laimėk loteriją 7.Jei norite pastoti
Turi ką pasakyti? Komentuok čia:
Straipsnių autoriai
Kartais rašyti sekasi lengviau, kartais sunkiau, bet visai nerašyti aš negaliu - tai mano kraujyje. Noriu, kad skaitydami mano tekstus žmonės jaustųsi, lyg su jais kalbuosi prie kavos puodelio!
Skonių Fiestos blog'o skilties autorė
Viena tų keistuolių, kurie dirba kūrybinį darbą, tačiau gyvenime mėgsta laikytis taisyklių ir rutinos. Visgi šį paradoksą esu linkusi vadinti savo tobulos kasdienybės receptu.
"Gyvenu aistra kelionėms ir meile padėti žmonėms surasti jų svajonių atostogas. Jau 14 metų nardau turizmo vandenyse, tad dalinuosi savo žiniomis ir patyrimais su Beta Travel bendruomene."
Beta.lt bloger'ė
Su malonumu „kepu“ tekstus ir pyragus. Tik pyragus barstau cukraus pudra, o naujai „iškeptus“ tekstus – taškais, kableliais, brūkšniais... Svarbu, kad jie būtų gramatiškai taisyklingi, vizualiai tvarkingi, verbališkai turtingi, lengvai skaitomi, paveikūs.
Esu portugalas. Girdėjau, kad taip Lietuvoje yra vadinami vilniečiai. Baigiau architektūrą, kurios pagrindinius principus (struktūra, vidaus ir išorės sintezė, harmonija su aplinka) bandau pritaikyti internete.
Beta.lt bloger'is
Talentingų kūrėjų pagalba keliu mūsų tinklaraštį į aukštumas, nes tikiu jo svarba. Daugelis mane vadina fėja, nežinau ar dėl rūpestingo būdo, ar dėl užaugusių sparnų.
Beta.lt bloger'ė
Beta.lt bloger'ė, kūrusi straipsnius apie aktualiausias temas ir skyrusi daug dėmesio patarimams.
„Kiekviena kelionė yra nuotykis, papildantis brangią prisiminimų kolekciją. Kviečiu leistis į šiuos nuotykius kartu su manimi.“
Mūsų pirmoji tinklaraštininkė, lietuvių kalbos ekspertė.